אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ביטחון עצמי אצל ילד ✔איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
ביטחון עצמי אמיתי, להיות בטוח בעצמך, דימוי עצמי + הערכה עצמית, אמונה עצמית + אהבה עצמית, פחד קהל / חרדת במה / חרדת קהל, ביטחון עצמי אצל ילד, צבירת הערכה עצמית, דימוי עצמי הגדרה, תרופה לביטחון עצמי, דרכים להעלאת ביטחון עצמי אצל ילדים, חוסר ביטחון עצמי בזוגיות, תרגילי דמיון מודרך, איך מחזקים בטחון עצמי, לאהוב את עצמי, איך לשפר את הביטחון העצמי, איך לבנות ביטחון עצמי, הערכה עצמית בעבודה, ביטחון עצמי ילדים, חיזוק הביטחון העצמי, מתבייש מול אנשים, איך משיגים ביטחון עצמי, איך מחזקים ביטחון עצמי אצל ילדים, כיצד להיות עם ביטחון בפני קהל, אימון אישי, בניית ביטחון עצמי אצל ילדים, אמונה עצמית להאמין בעצמך, שיפור ביטחון עצמי, הערכה נפשית, ביישנות וחוסר ביטחון עצמי, ביטחון עצמי ביישנות, איך לפתח ביטחון עצמי, איך להיות עם ביטחון עצמי, חיזוק ביטחון עצמי בילדים, בטחון עצמי נמוך, רכישת אומץ וביטחון עצמי, שיקום הדימוי העצמי, חוסר ביטחון עצמי, חיזוק הדימוי העצמי, איך להיות בביטחון עצמי מלא, סדנה להערכה עצמית, איך מתמודדים עם חוסר ביטחון בפני קהל, בחור ביישן,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:00איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
האם כל מחמאה היא גם סוג של השפלה?

כאשר נותנים מחמאה למישהו, באופן סמוי היא יכולה להיות גם השפלה או פגיעה בערכו העצמי של האדם. לדוגמה, אם הורה אומר לילד: "כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד", הוא בעצם מנסה לעודד ולחזק את הילד ולתת לו ביטחון עצמי, אך במקביל מעביר מסר מותנה: הערך והכבוד שהילד מקבל תלויים בכך שהוא יכין שיעורים. אם הילד לא יכין שיעורים, הוא עשוי להרגיש שאינו ראוי לכבוד, וכך למעשה נוצרת אצלו תחושת חוסר ערך.

דוגמה נוספת לכך היא כשאומרים לילד "כל הכבוד שציירת יפה". אמירה זו נועדה לכאורה לחזק את הביטחון העצמי של הילד, אך בפועל היא גם מעבירה מסר שיש דבר כזה ציור "יפה" וציור "לא יפה", וכי הערך שהילד מקבל תלוי באיכות הציור. התוצאה היא שהילד יכול לחוש שאם אינו עומד בסטנדרטים מסוימים, הוא פחות שווה או לא ראוי להערכה.

למה קשה לתת מחמאה בלי תנאים?

קשה לתת מחמאה שאינה יוצרת תחושה של תנאי, כי כל מחמאה שניתנת על בסיס הצלחה או פעולה ספציפית תמיד נושאת עמה מסר סמוי של תלות. לדוגמה, כשאומרים לאדם שדואג "אל תדאג, הכל יהיה בסדר", המסר הסמוי הוא שהמצב יהיה טוב רק אם יקרה מה שהאדם רוצה. בכך נוצרת למעשה תחושה שאם לא יהיה כך, המצב יהיה רע.

עוד דוגמה לכך היא כשאדם חושש להיכשל ואומרים לו: "אל תדאג, אתה תצליח". לכאורה זו מחמאה או עידוד, אך בפועל זו אמירה שיכולה ליצור לחץ גדול עוד יותר, כי האדם מבין שעכשיו ההצלחה היא תנאי הכרחי להרגשה טובה.

איך אפשר להחמיא בלי להציב תנאים?

פתרון אפשרי הוא להבהיר למישהו שהוא טוב וראוי כפי שהוא ללא תנאי, ורק לאחר מכן להוסיף מחמאה ספציפית על פעולה מסוימת. למשל: "אני אוהב אותך כפי שאתה, ואני גם מעריך שהתאמצת להכין שיעורים". אולם גם במקרה זה יש בעייתיות, כי אם אחת האמירות מודגשת יותר מהשנייה, האמירה השנייה תאבד מכוחה ומשמעותה.

דוגמה לסוגיה זו מובאת בסיפור של רבי נחמן, שבו המלך אומר לבנו: "אני שמח שאתה מלך, אבל גם אם לא תהיה מלך תהיה שמח. ואם לא תהיה שמח כשאתה לא מלך, לא מגיע לך להיות מלך". המסר כאן הוא מורכב: להיות שמח ללא תנאי הוא תנאי מקדים להיות ראוי לשמוח על הצלחה מותנית.

איך ניתן לשלב אהבה ללא תנאים ואהבה עם תנאים?

הדרך שמציע אליעד כהן לשילוב בין שני סוגי האהבה הללו היא להתמקד בניגון, באופן הדיבור ובטון הדברים. המשמעות היא שהמסר אינו רק במה שנאמר אלא באיך הוא נאמר. אפשר לומר למישהו: "כל הכבוד שהצלחת", ובו בזמן בטון הדיבור ובשפת הגוף לשדר שגם אם לא היה מצליח, זה עדיין בסדר. הדגש הוא בשידור המסר הסמוי שעובר מעבר למילים.

עם זאת, אליעד מציין שבאופן לוגי טהור, אין פתרון מוחלט לפרדוקס הזה. כי בכל מחמאה מותנית תמיד יהיה מסר סמוי של ערך מותנה, ואם נמנעים לחלוטין מלהחמיא על הישגים או הצלחות, נוצר מסר הפוך של חוסר חשיבות להישגים, שגם הוא בעייתי.

האם אפשר באמת לשדר גם אהבה מותנית וגם אהבה ללא תנאים?

אליעד מסביר שבסופו של דבר אי אפשר לשדר באופן מלא את שני המסרים יחד בצורה מושלמת. יש קונפליקט פנימי מובנה בכך שאם מדגישים יותר מדי את האהבה ללא תנאים, מאבדים את הערך של ההישגים וההצלחה. לעומת זאת, אם מדגישים יתר על המידה את המחמאות המותנות, האדם תמיד יחוש שיש לו ערך רק כשהוא מצליח ועומד בציפיות, וכך ייווצר לו דימוי עצמי פגיע.

מה שנותר לעשות הוא להיות מודעים לבעיה זו ולנסות לאזן. כאשר נותנים מחמאה, יש להיות מודעים לכך שבאותו זמן נוצרת אצל הילד או האדם שמקבל את המחמאה התניה מסוימת. מודעות לבעיה מאפשרת התנהלות שקולה יותר, אך אין בה פתרון מושלם לבעיה. המסקנה היא שהמודעות עצמה כבר מהווה התקדמות חשובה, ומאפשרת לנווט בין שני סוגי האהבה והמחמאות בצורה מאוזנת יותר.
איך להחמיא בלי לפגוע בערך העצמי של הילד?

כאשר מחמיאים למישהו, יש צורך להיות מודעים לכך שכל מחמאה מותנית עלולה לשדר מסר של אהבה עם תנאים. לדוגמה, כאשר הורה אומר לילד "כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד", המסר שנמסר באופן גלוי הוא עידוד ובניית ביטחון עצמי, אך בו בזמן מועבר מסר סמוי שעלול לרמוז כי ללא הכנת שיעורים - אין כל כך כבוד. המשמעות היא שהילד עלול להפנים את הרעיון שערכו מותנה בעמידה בסטנדרטים מסוימים, מה שיכול ליצור תחושת חוסר ערך כאשר הסטנדרטים הללו אינם מתקיימים.

האם כל מחמאה היא גם סוג של השפלה?

מחמאה מותנית יכולה להפוך למעין מנגנון של השפלה עקיפה. אם אומרים לילד "כל הכבוד שציירת יפה", נוצר הרושם שיש קריטריונים ל"ציור יפה" ושההצלחה בכך היא ערך נחשב. הילד לומד שיש ציפיות שעליו לעמוד בהן, ואם הוא לא עומד בהן, הוא עלול לחשוב שהוא לא טוב מספיק. באופן דומה, כאשר מישהו שומע "אל תדאג, יהיה בסדר", יש כאן אמירה סמויה שמשדרת לו שאם המצב לא יהיה כפי שהוא רוצה - זה יהיה רע.

איך אפשר להחמיא בלי להציב תנאים?

נראה שקשה לתת מחמאה בלי ליצור תחושת מותנות. אחת ההצעות היא קודם כל להבהיר למישהו שהוא טוב כפי שהוא, ולאחר מכן להוסיף את המחמאה. לדוגמה, ניתן לומר "אני אוהב אותך כפי שאתה" ולאחר מכן להוסיף "וגם מעריך את זה שהתאמצת כל כך להכין את השיעורים". אך גם כאן, אם אחת האמירות תהיה בולטת יותר, זה יבוא על חשבון השנייה.

איך ניתן לשלב אהבה ללא תנאים ואהבה עם תנאים?

סיפור מתוך רבי נחמן מציג פרדוקס דומה: מלך אומר לבנו "אני שמח שאתה מלך, אבל אני רוצה שגם אם תפסיק להיות מלך תהיה שמח". אך הוא מוסיף "אם לא תהיה שמח ללא המלוכה - לא מגיע לך להיות מלך". המסר הוא שאם מישהו מסוגל להיות מאושר ללא תנאים, רק אז הוא באמת ראוי לטוב שמותנה בתנאים.

האם יש פתרון לפרדוקס של מחמאות עם תנאים?

פרספקטיבה אחת היא להקפיד על "ניגון" הדיבור - איך הדברים נאמרים ולא רק מה שנאמר. ניתן להחמיא למישהו בצורה שמשדרת שהוא מספיק טוב גם בלי המחמאה. כלומר, לומר "כל הכבוד לך שעשית כך וכך" אבל באותו זמן, בטון הדיבור או בהבעת הפנים, לשדר שזו אינה דרישה נוקשה.

האם אפשר באמת לשדר גם אהבה מותנית וגם אהבה ללא תנאים?

לוגית, נראה שאין פתרון שלם לבעיה. אם מחמיאים לילד על הצלחה, זה משדר שהתוצאה חשובה, ואם לא נותנים לו מחמאות על הצלחות, זה משדר שאין ערך להישגים. ההבנה היא שאין דרך מושלמת לשלב בין השניים, ולכן חשוב להיות מודעים לכך ולמצוא איזון - לדעת שהמחמאה אכן נותנת ערך אך גם יוצרת ציפיות, וחשוב לתת מקום לשני ההיבטים הללו.
עכשיו הנושא הוא כזה מאחר שכל מחמאה היא בעצם גם השמצה אז בעצם איך ניתן להחמיא למישהו בלי להשמיץ אותו, מה זאת אומרת נגיד שאתה מחמיא לילד שלך כל הכבוד ש...?

ש: הכנת שיעורים לבד.

אליעד: כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד מה בעצם אתה מעביר לו מסר שזה כל הכבוד נכון, למה אתה אומר לילד שלך כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד כדי לפרגן לו לעודד אותו לחזק אותו לתת לו ביטחון עצמי ערך עצמי, נכון זה דברים אבל מצד שני אתה גם כן משמיץ אותו ומשפיל אותו למה כי מה אתה אומר לו הרי טוב רק בתנאי שהכנת שיעורים כי אתה בעצם שותל לו במוח מחשבה שאם הוא לא יכין שיעורים זה לא מספיק טוב, ילד שעכשיו נגיד סתם מקשקש הוא מקשקש איך שבא לו ואז אתה מציב לו תנאים תצייר ככה וככה ואז אחר כך אתה אומר לו כל הכבוד לך שציירת יפה אתה כביכול בונה לו ביטחון עצמי אבל תוך כדי זה שאתה בונה לו ביטחון עצמי אתה גם כן שותל לו במוח מחשבה שיש דבר כזה יפה ולא יפה וזה טוב מאוד שציירת ככה כי אם לא לא הייתי מוחא לך כפיים.

נכון אז השאלה היא בעצם או נגיד שמישהו אומר לך אל תדאג יהיה בסדר יהיה מה שאתה רוצה, מה בעצם הוא אומר לך אתה יודע אתה צריך לדאוג כי אם לא יהיה מה שאתה רוצה זה יהיה רע, אם אתה אומר נגיד "אני מפחד שאני אכשל, לא אל תדאג אתה תצליח" מה בעצם אומרים לך "אז עכשיו עוד יותר מלחיץ אם אני לא אצליח", עכשיו השאלה היא זה מאחר בעצם שכל ביטוי של אהבה עם תנאים הוא בעצם אומר לך שזה אני לא אוהב אותך בלי תנאים ואם אתה אומר למישהי נגיד "איזה יפה את" אתה כמו אתה אומר לה "אני לא יאהב אותך אם תהיי מכוערת" אז בעצם איך אפשר להחמיא למישהו או לפרגן למישהו בלי שזה יבוא על חשבון ההפך.

ש: להעביר לו מסר אולי קבל אותו איך שהוא ואז להחמיא לו.

אליעד: אז מה בעצם אמרת בא נגיד לו שני דברים בא נגיד לו גם שאוהבים אותו איך שהוא וגם אוהבים אותו בתנאי משהו נכון אבל זה בעייתי נכון שזה בעייתי כי אתה מתישהו צריך לחייך יותר איפה תחייך יותר באוהב אותך איך שאתה או באוהב אותך איך שציירת, איפה תחייך יותר?

ש: תלוי לפי הנושא.

אליעד: משהו פה לא הגיוני לא אם אתה תחייך יותר באחד מהם אז זה יבוא על חשבון השני. מה המלך אמר לבן שלו בסיפורי מעשיות בסיפור על הקבצנים הוא אמר לו כזה דבר "אתה מלך ואני שמח שאתה מלך אבל יום אחד אתה תפסיק להיות מלך, אני רואה בעתידות שאתה לא תהיה מלך ואני מבקש ממך שתהיה בשמחה למרות שאתה לא מלך" ואמר לו ככה "ואם אתה תהיה בשמחה למרות שאתה לא מלך אני אהיה בשמחה גם אבל גם אם אתה לא תהיה בשמחה שאתה לא מלך אני גם אהיה בשמחה כי אני בכל מקרה בשמחה אבל אני אהיה עוד יותר שמחה אם אתה תהיה מלך" ואמר לו "אם אתה לא תהיה שמח כשאתה לא מלך אני אשמח כי אתה לא ראוי להיות מלך כי אם אתה לא יכול לשמוח כשאתה לא מלך לא מגיע לך להיות מלך".

אוקי אבל פה יש טוב וטוב מאוד אבל אף על פי כן ברמה הלוגית איך אתה יכול להעביר למישהו שהוא מספיק טוב בלי תנאים תוך כדי שאתה אומר לו שהוא טוב עם תנאים, איך זה אפשרי?

ש: אולי שאתה "אני רואה שאתה משתדל עושה".

אליעד: נכון ואת מה תדגיש לו יותר את העם תנאים או את הבלי תנאים או את שניהם תגדיש לו באותה מידה, אם תדגיש לו את הבלי תנאים זה יבוא על חשבון התנאים אם תדגיש לו עם תנאים יבוא על חשבון הבלי תנאים ואם תדגיש לו את שניהם באותה מידה אין משמעות למה שאמרת, אין משמעות אם הוא אומר "תקשיב אני אוהב אותך איך שאתה לא משנה תבלגן את הבית תהרוס את הבית אני אוהב אותך אבל אני מאוד מעריך את זה שסידרת את החדר" מה יותר אמין.

ש: תלוי מה רוצים לא?

אליעד: תלוי מה רוצים זאת שאלה אחרת עכשיו שאלתי איך אפשר גם וגם איך אפשר להעביר לו את המסר, התשובה הראשונה אומרת שיש דבר שנקרא ניגון זאת אומרת יש ברבי נחמן משפט שאומר הניגון של הצדיק זה לא מה שהוא אומר זה איך שהוא אמר את זה, זאת אומרת יש מה הוא אמר ויש איך הוא אמר ויש גם אם הבנת את הניגון יש האם אתה שמעת את הניגון, אוקי זאת אומרת יש מה אמרת ויש איך אמרת עד כמה שידרת שזה רק זה ועד כמה תוך כדי שאמרת את זה שידרת שזה גם לא בהכרח רק זה אתה יכול להגיד למישהו "כל הכבוד לך שככה וככה" ותוך כדי זה אתה אומר את זה בניגון מסוים "אתה יודע גם אם לא זה בסדר בוא נשחק משחק שזה כן וכל הכבוד לך ש..." זה הניגון.

ולכן פרספקטיבה אחת אומרת השאלה מה הניגון ככל שאתה כדובר יותר תחשוב שהבן השני אתה מקבל אותו גם בלי זה אז כשאתה תגיד לו אני אוהב אותך עם זה בניגון אתה תגיד לו את זה שאתה אוהב אותו גם בלי זה בניגון אבל בכל זאת איך אפשר גם להגיד שאתה אוהב מישהו עם תנאים וגם בלי תנאים איך אפשר, מה התשובה?

ש: אי אפשר.

אליעד: אי אפשר על פי השכל אין אפשרות ברגע שאתה אומר לילד שלך "כל הכבוד ש..." בעצם יצרת לו במוח התניה שאם לא זה לא בסדר ואז מתישהו הוא כנראה יגיע לטיפול ויגיד "אני חושב שאני לא בסדר כי העירו לי קיבלו אותי" מתישהו זה יקרה ומה האמת שגם אין לזה פתרון כי אם אתה מצד שני תגיד לו אתה בסדר איך שאתה הוא לא יגיע לשום טיפול הוא כנראה ימות מהר מאוד.

ש: מסקנה כולם צריכים טיפול.

אליעד: לא יודע מסקנה יש פה בעיה שצריכים להיות מודעים אליה ולהיות מאוזנים להיות מאוזנים לאזן, להיות מודע שכשאתה אומר לו כל הכבוד על משהו שאתה יוצר לו התניה שהוא לא מספיק טוב כשאתה אומר למישהו "אתה טוב כי..." אתה בעצם אומר לו אתה לא מספיק טוב תהיה מודע לזה.

ש: אז אולי באמת הפתרון הוא לא נקודתי שבמקרה הספציפי הזה לצורך העניין יצליח במבחן או לא זה לא ה - issue וה - issue זה אם לאורך זמן כל מיני מקרים שבהם הוא הצליח או לא הצליח אז אתה תיצור שם איזה עניין.

אליעד: האם אתה מבין שבסוף זה יהיה אחד על החשבון השני או אתה לא מבין את זה אתה חושב שאפשרי שלא יהיה אחד על חשבון השני?

ש: כן.

אליעד: איך בסוף מה שידרת לו שהוא אוהב את עצמו עם תנאים או בלי תנאים מה שידרת לו?

ש: בסוף נוצרו כל מיני סיטואציות שבהן הוא יוכל להרגיש גם שהוא אוהב את עצמו בלי תנאים וגם שהוא אוהב את עצמו עם תנאים.

אליעד: אבל זה הגיוני נכון אז זה לא הגיוני.

ש: זה לא הגיוני נקודתי אבל זה הגיוני אם זה לאורך זמן.

אליעד: אז לאורך זמן זה לא הגיוני איך זה הגיוני מה זה אומר הגיוני בכלל איך זה הגיוני, אתה בסוף צריך "הילד הזה מה אני אומר לו שהוא יהיה בן אדם או שהוא יעשה מה שהוא רוצה" מה אתה מעדיף להגיד לו איזה מסר אתה רוצה שישב לו במוח, מה אתה רוצה מעצמך בסוף שהמציאות תהיה איך שאתה רוצה או לא אכפת לך מה תהיה מה אתה רוצה מעצמך יש בזה קונפליקט אין לזה תשובה טריוויאלית אבל תהיה מודע אם אתה מודע לבעיה זאת גם התקדמות.
ביטחון עצמי לילדים, איך לפתח ביטחון עצמי לילדים? למה ביטחון עצמי זה רע? איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי של ילדים? איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד? איך לגרום לילד להיות עם ביטחון עצמי? למה ביטחון עצמי לילדים זה רע? פיתוח ביטחון עצמי
ביטחון עצמי לילדים, איך לפתח ביטחון עצמי לילדים? למה ביטחון עצמי זה רע? איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי של ילדים? איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד? איך לגרום לילד להיות עם ביטחון עצמי? למה ביטחון עצמי לילדים זה רע? פיתוח ביטחון עצמי
... עצמי לילדים? למה ביטחון עצמי זה רע? איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי של ילדים? איך לחזק ביטחון עצמי אצל ילד? איך לגרום לילד להיות עם ביטחון עצמי? למה ביטחון עצמי לילדים זה רע? פיתוח ביטחון עצמי למה ביטחון עצמי לילדים יכול להיות דבר רע? אליעד כהן טוען כי בניגוד לתפיסה הרווחת, ביטחון עצמי אצל ילדים הוא לא בהכרח דבר חיובי. למעשה, לדבריו, ביטחון עצמי הוא אחת התכונות השליליות ביותר, הגורמות לרבים להיכשל בתחומים שונים של החיים. הוא מדגיש שאמנם נכון ... שלו, הוא עשוי לנהוג בחוסר זהירות. איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי אצל ילדים? במקום לנסות לפתח ביטחון עצמי באופן ישיר אצל הילד, אליעד כהן ממליץ ללמד את הילד לחשוב בצורה ביקורתית ומציאותית. במקום לומר לילד אתה צריך להיות בטוח ... מתוך תחושת ביטחון עיוורת. איך לפתח ביטחון עצמי לילדים? למה ביטחון עצמי אצל ילדים זה רע? איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי של ילד? האם ביטחון עצמי הוא דבר טוב? איך ללמד ילד לחשוב נכון? איך לחזק מודעות עצמית אצל ילדים? ...
מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי מוטיבציה? איך לגרום לילד לחשוב חיובי? הדרכת הורים
מוטיבציה לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי מוטיבציה? איך לגרום לילד לחשוב חיובי? הדרכת הורים
... לילדים, איך לגרום לילד להאמין בעצמו? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים? איך לבנות ערך עצמי לילדים? איך לגרום לילד לא לפחד מכישלון? איך לנסח משפטי מוטיבציה? איך לגרום לילד לחשוב חיובי? הדרכת הורים האם משפטי מוטיבציה חיוביים ... להצליח. בוא תנסה הכי טוב שאתה יכול. תמיד יש אפשרות שתצליח יותר. לא משנה מה היה עד עכשיו, תמיד אפשר להשתפר. בוא תגלה את היכולות האמיתיות שלך. כיצד לבנות ביטחון עצמי אצל ילד שמקבל ציונים נמוכים? כאשר ילד מקבל באופן עקבי ציונים נמוכים, חשוב להדגיש לו שהמצב הקיים אינו חייב להישאר לנצח. המטרה היא לשכנע אותו שלמרות שהוא התקשה עד ... שעלולים ליצור לחץ או תחושה של שיפוט שלילי על הילד, ולהדגיש שהמאמץ וההתנסות חשובים בדיוק כמו התוצאה הסופית. מדוע משפטי מוטיבציה לא מציאותיים מזיקים לביטחון העצמי של ילדים? ילד ששומע משפטי מוטיבציה לא מציאותיים, כמו אתה יכול הכול, עלול לאמץ אותם לזמן קצר. אך כשהוא ייתקל במציאות המנוגדת להבטחה הזו, הביטחון שלו ייפגע משמעותית. ... היכולות האמיתיות שלך. אלו משפטים שמעודדים את הילד לחשוב חיובי בלי לשקר, כי הם לא מבטיחים הצלחה מוחלטת אלא מאפשרים לו להתנסות, לנסות ולהתמודד. איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד שקיבל ציונים נמוכים עד עכשיו? כאשר ילד חווה כישלונות קודמים ומקבל ציונים נמוכים במקצוע מסוים, חשוב להעביר לו את המסר הברור שהמצב הנוכחי שלו אינו מחייב שיישאר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
ביטחון עצמי ושקט נפשי אמיתי - הספר על: ביטחון עצמי אצל ילד, דימוי עצמי, הערכה עצמית, להיות בטוח בעצמך, ביטחון עצמי, אהבה עצמית, להעריך את עצמך, לאהוב את עצמך, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

אהבה הצלחה וחיים טובים בלי פחד - הספר על: אהבה עצמית, ביטחון עצמי אצל ילד, איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: להיות בטוח בעצמך, האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Self-Confidence.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הערכה עצמית, ביטחון עצמי, אהבה עצמית בנושא ביטחון עצמי אצל ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Self-Confidence.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 04_07_2025 השעה 11:05:11 - wesi11