🖨חשיבה חיובית, אמונה עצמית, אופטימיות, ביטחון עצמי, חשיבה שלילית, חוסר אמונה עצמית, פסימיותובו יתבאר, כיצד והאם חשיבה חיובית / פסיכולוגיה חיובית / אופטימיות / להאמין בעצמך וכיו"ב, האם הדברים האלו באמת עוזרים להתמודד עם חרדות, או לא? והתשובה היא, שבאופן יחסי, חשיבה חיובית וכל שאר השיטות כיו"ב, אכן כן עוזרות לאדם להתמודד עם חרדות ופחדים. אלא, שהן יכולות לעזור לאדם רק בצורה חלקית ויחסית בלבד. אך הן לא יכולות לשחרר את האדם לגמרי מכל החרדות שלו. כי תמיד יש לאדם את הספק האמיתי בלב שלו, לגבי היכולות שלו ולגבי המציאות.
כי מי שמאמין בעצמו באמונה עצמית שקרית, אז מצד אחד כלפי חוץ, יכול להיות שיראה כאילו יש לו ביטחון עצמי גבוה וכיו"ב. אך בתוך תוכו, האדם יכול לסבול מחוסר ביטחון עצמי ומחוסר אמונה עצמית, למרות שהוא מנסה להיות אופטימי ולחשוב בחשיבה חיובית ולהאמין בעצמו וכיו"ב. כי הספק, הוא תמיד קיים בליבו של האדם, ופסיכולוגיה חיובית / חשיבה חיובית וכיו"ב, לא באמת יכולות לעזור לאדם באופן מוחלט.
ולא רק שחשיבה חיובית לא תמיד עוזרת, אלא שלפעמים, חשיבה חיובית / אופטימיות / אמונה עצמית וכיו"ב, רק מגדילה לאדם את הפרעות החרדה ואת הפחדים שלו. ולמה? כי לפעמים, חשיבה חיובית, היא סוג של הכחשה עצמית. שהאדם מתכחש לכך שהמצב שלו באמת גרוע מבחינת המציאות, והוא משקר לעצמו וחושב בחשיבה חיובית ואופטימית, שיהיה לו רק טוב וכיו"ב, למרות שלא כך הוא הדבר.
וכאשר האדם מאמין בעצמו בדבר שהוא אינו אמיתי, וכאשר יש לאדם ביטחון עצמי גבוה שקרי, למרות שבאמת הוא לא יכול לעשות את הדבר שהוא מאמין בעצמו שהוא יכול לעשות אותו, הרי שהדבר הזה רק מכניס את האדם לחרדה פנימית עמוקה, שמא הוא לא יצליח לעמוד במשימה שלו. כי הלב של האדם יודע את האמת, שהאדם רק משקר את עצמו וחושב חשיבה חיובית ומאמין בעצמו וחושב בצורה אופטימית ומעמיד פנים שיש לו ביטחון עצמי. והלב שיודע את האמת, הוא מפחד עוד יותר, שמא יקרה דבר רע. כי האדם מבין, שהוא רק משקר את עצמו.
ואין הכוונה לומר שעל האדם לחשוב בחשיבה שלילית או להיות פסימי ולא להאמין בעצמו ולהביא את עצמו למצב של חוסר ביטחון עצמי. כי גם זה עצמו, מכניס את האדם לחרדות ולפחדים.
והכוונה היא לומר, שהדבר הטוב ביותר בעולם הוא, חשיבה אמיתית וחשיבה ריאלית שנצמדת לאמת בלבד. ז"א על האדם להתרגל להפסיק לחשוב בצורה חיובית או לחשוב בצורה שלילית, ועל האדם להתרגל להפסיק להסתכל על חצי הכוס המלאה או על חצי הכוס הריקה, ועל האדם להפסיק להאמין בעצמו עם ביטחון עצמי גבוה, או לא להאמין בעצמו עם ביטחון עצמי נמוך, ועל האדם להפסיק להיות אופטימי או פסימי לגבי המצב שלו ולגבי המציאות. ובמקום כל צורות המחשבה האלו, על האדם לנסות להיצמד אל האמת באשר היא כפי מה שהיא, בלי לכער אותה ובלי ליפות אותה בשקר. אלא אך ורק האמת כפי מה שהיא.
כי אם יש בעיה אמיתית, רצוי לדעת אותה. כי הדחקה, לא תעזור לנצח. ואם אין בעיה מצד האמת, אז רצוי לדעת את זה, ולא להאמין שיש בעיה, ואח"כ עוד לחפש תרופות נגד חרדה, למרות שבאמת אין בהן בכלל צורך, כי אין שום סיבה לחרדה.
והדבר הטוב ביותר לעשות תמיד, זה להסתכל לאמת בעיניים כפי מה שהיא, בלי שום חשיבה חיובית או חשיבה שלילית. אלא, לראות תמיד את האמת, את כל האמת, ואך ורק את האמת בלבד, כפי מה שהיא, ללא כל שינוי כלשהו.
ואם האמת נראית מפחידה, זה רק בגלל שהאדם לא מסתכל רק על האמת ולא מסתכל על כל האמת. כי מי שיסתכל רק על כל האמת באשר היא, הוא יגיע לנקודת מבט אובייקטיבית לגמרי, שבה אין שום טוב ורע כלשהם. כי מבחינה אובייקטיבית, אין טוב ורע בכלל.
וכאשר האדם מזכך את ההסתכלות שלו על העולם, ולא חושב חיובי או חושב שלילי, אלא חושב אמיתי בלבד, על ידי זה האדם משתחרר מכל דפוסי החשיבה הסובייקטיביים שלו, שמגדירים עבורו את הטוב ואת הרע, וממילא גם את הפחד ואת החרדה. ואז האדם חווה את המציאות בצורה "נקייה"...
טעויות של אנשי מכירות, מתי לשדר חוסר ביטחון? לקוח חשדן, ביטחון עצמי של איש מכירות, לשדר ביטחון עצמי, אמינות של איש מכירות, חשדנות של לקוח, יצירת אמון עם לקוח, ביטחון עצמי במכירותטעויות של אנשי מכירות, מתי לשדר חוסר ביטחון? לקוח חשדן, ביטחון עצמי של איש מכירות, לשדר ביטחון עצמי, אמינות של איש מכירות, חשדנות של לקוח, יצירת אמון עם לקוח, ביטחון עצמי במכירות... של אנשי מכירות, מתי לשדר חוסר ביטחון? לקוח חשדן, ביטחון עצמי של איש מכירות, לשדר ביטחון עצמי, אמינות של איש מכירות, חשדנות של לקוח, יצירת אמון עם לקוח, ביטחון עצמי במכירות מתי איש מכירות צריך לשדר ביטחון עצמי ומתי לא? אחת השאלות החשובות ביותר בתהליך המכירה ובשכנוע לקוחות היא האם ומתי כדאי לאיש המכירות לשדר ביטחון עצמי. לפי אליעד כהן, איש המכירות חייב לדעת להבחין בין מצבים בהם ביטחון עצמי הוא הכרחי לבין מצבים שבהם דווקא הססנות היא שתעזור לו לזכות באמון הלקוח. באופן כללי, כאשר איש המכירות מציג ללקוח עובדות ברורות על המוצר, הוא חייב לשדר ביטחון עצמי מוחלט. לדוגמה, אם למוצר יש חמש שנות אחריות, עליו להציג את הנתון הזה בצורה חד - משמעית ובטוחה: המוצר הזה מגיע עם חמש שנות אחריות. באופן דומה, אם המוצר ... חשוב להציג את הדברים בביטחון מוחלט וללא הססנות. יחד עם זאת, קיימים מקרים שבהם ביטחון עצמי מופרז דווקא עלול לפגוע במכירה ולגרום ללקוח לחשוד. הסיבה לכך היא שביטחון עצמי מוגזם עלול להיתפס כמזויף או מתוכנן מראש. למשל, כאשר שני עדים נותנים עדות דומה באופן חשוד, מילה במילה, זה עלול לעורר חשד אצל החוקרים, משום שזה מעיד ... של הלקוח, הופכת את איש המכירות לאמין ומגדילה את הסיכוי לסגירת העסקה. מתי עודף ביטחון עצמי עלול לעורר חשד אצל הלקוח? עוד דוגמה חשובה שאליעד מציג היא ההבדל בין רובוט לבין בן אדם. רובוט יכול להציג מידע בביטחון מוחלט, ללא ספקות או היסוסים, ... עצמו מביע ספקות לגבי התאמת המוצר אליו, איש המכירות צריך להיות זהיר ולא להגזים בביטחון העצמי. עליו להכיר בספקות האלה ולדעת מתי כדאי לוותר על הביטחון המוחלט ולבחור דווקא בהזדהות עם החששות של הלקוח. כיצד לאזן בין ביטחון עצמי להססנות? המפתח למכירה מוצלחת לפי אליעד הוא האיזון בין ביטחון עצמי לבין הססנות. כאשר מדובר בעובדות חד - משמעיות, הביטחון הוא הכרחי ומומלץ. כאשר מדובר בדברים אישיים, תחושות אישיות או התאמה אישית של המוצר ללקוח, ... מוחלט, ואילו נושאים עם ספקות דורשים הזדהות עם ההתלבטות של הלקוח. איזון נכון בין ביטחון עצמי להססנות הוא סוד ההצלחה של כל איש מכירות אמין. איך ליצור אמון עם לקוח? מדוע ביטחון עצמי במכירות הוא קריטי? איך למנוע מהלקוח לחשוד בי כמוכר? מהן הטעויות הנפוצות של אנשי מכירות? איך לשכנע לקוח מתלבט? מתי לשדר ביטחון עצמי במכירות ומתי לא? במהלך תהליך שכנוע לקוחות ומכירה, עולה השאלה האם על איש המכירות לשדר ביטחון עצמי. באופן טבעי, כאשר המוכר מציג מידע מסוים, עליו לשדר ביטחון כדי שהלקוח יאמין לו. אנשים נוטים לדבר בביטחון כאשר הם מאמינים שמה שהם אומרים נכון, ואילו ... כללי, כאשר איש מכירות מוסר מידע עובדתי על המוצר, מומלץ שידבר בביטחון. האם עודף ביטחון עצמי עלול להיתפס כלא אמין? למרות שההנחה היא כי ביטחון עצמי משדר אמינות, ישנם מקרים בהם דווקא עודף ביטחון יגרום ללקוח לחשוד. לדוגמה, כאשר עדויות נשמעות זהות מדי, הן נראות מתוכננות ובלתי אמינות. כך גם במכירות ... המוצר. מתי עדיף לשדר הססנות או להימנע מביטחון מופרז? לעומת זאת, ישנם מקרים בהם ביטחון עצמי מופרז עלול לפגוע במכירה: כאשר מדובר בפרטים שלא ניתן לדעת בוודאות - למשל, אם המוצר מתאים ללקוח באופן אישי. כאשר הלקוח עצמו מביע ספקות - במקרה ... עדיף לשדר הבנה ולתת ללקוח להרגיש שההחלטה היא שלו. איך ליצור אמון עם לקוח? מדוע ביטחון עצמי במכירות הוא קריטי? איך למנוע מהלקוח לחשוד בי כמוכר? מהן הטעויות הנפוצות של אנשי מכירות? איך לשכנע לקוח מתלבט? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד נושא בתהליך של שכנוע לקוחות ומכירות ללקוחות והנושא הוא ביטחון עצמי של המוכר. והשאלה הנשאלת היא האם בעצם זה טוב צריך וכדאי שהמוכר ישדר ביטחון עצמי? אז בהנחה שהלקוח לא רוצה שירמו אותו אז כמובן שכאשר המוכר אומר מידע מסוים והוא צריך לשדר ללקוח שמה שהוא אומר זה נכון, בדרך כלל כשמישהו אומר משהו נכון הוא בטוח בעצמו בדרך כלל בן אדם שלא בטוח בעצמו הוא נשמע כמהסס וכו כי הוא משקר או כי לא בטוח שהוא צודק, בדרך כלל כשבן אדם חושב שמה שהוא אומר זה נכון אז הוא דיבר בביטחון. שימו לב לא אמרתי כבן אדם אומר ... משקר אותך. יחד עם זאת למרות שמלמדים אנשים, אנשי מכירות לשדר ביטחון ולשדר שהם בטוחים בעצמם וכו בתהליך של מכירה אף על פי כן צריך לדעת שלמרות שמצד אחד ביטחון עצמי של המוכר משדר ללקוח סוג של אמון, סוג של אמת כי אם המוכר מדבר בביטחון כנראה שמה שהוא אומר זה נכון כי בדרך כלל אנשים שמשקרים מדברים בחוסר ביטחון אף על פי כן צריך לדעת שלפעמים דווקא עודף ביטחון עצמי של המוכר דווקא הוא משדר סוג של שקר. ולמה מי מדבר הכי הרבה בביטחון בעולם? לדוגמה רובוט, רובוט נתכנת אותו להגיד משהו מסוים והוא יגיד את הדבר הזה ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?