אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5 ✔ האם טוב ורע הם מושגים מוחלטים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
ביטחון עצמי אמיתי, להיות בטוח בעצמך, דימוי עצמי + הערכה עצמית, אמונה עצמית + אהבה עצמית, פחד קהל / חרדת במה / חרדת קהל, הקניית ביטחון עצמי לילדים, טיפול בהערכה עצמית נמוכה, שיפור הדימוי העצמי, ביטחון עצמי שיפור, חיזוק הדימוי העצמי, איך להיות עם בטחון עצמי, בנושא דימוי עצמי, חיפוש אהבה, חסר ביטחון, ביטחון עצמי נמוך, לשפר הערכה עצמית, אימון עסקי, סדנה להערכה עצמית, איך לאהוב את עצמי, חסר ביטחון עצמי, פסיכולוגיה של ביטחון עצמי, הצגה עצמית במרכז הערכה, כיצד תשיג ביטחון עצמי, מה עושים כדי להשיג ביטחון עצמי, שיפור עצמי, הגברת ביטחון עצמי, שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים, מאמרים בנושא דימוי עצמי, חיזוק ביטחון עצמי בילדים, במה נמדד דימוי עצמי, איך לקבל ביטחון עצמי, חוסר ביטחון אצל ילדים, טיפול בחרדות ובטחון עצמי, כיצד ניתן לשפר הערכה עצמית, איך ליצור ביטחון אחרי הגירושין, איך לשדר ביטחון עצמי, איך משפרים הערכה עצמית, איך תחזק הביטחון העצמי שלך, השמנה דימוי עצמי, חשיבה חיובית, חיזוק הביטחון העצמי,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:52:17ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5
האם טוב ורע הם מושגים מוחלטים?

הטוב והרע אינם מושגים מוחלטים, אלא תלויים בתפיסתו האישית של האדם וברצונותיו. הגדרת טוב או רע היא סובייקטיבית לחלוטין ונקבעת לפי התרבות, האמונות והנסיבות האישיות. אליעד כהן מסביר זאת באמצעות דוגמה ממלחמת העולם השנייה: גרמני שרואה בהריגת יהודים מעשה טוב, לעומת יהודי שמאמין שלהרוג מחלל שבת זה טוב. כלומר, אותו מעשה נתפס בצורה שונה בהתאם לנקודת המבט האישית של כל אדם.

איך האדם יכול לדעת מה טוב ומה רע בו?

כדי שאדם יבין מה טוב או רע בו, עליו קודם להבין מהי בכלל ההגדרה של טוב ורע. לדוגמה, אם אדם מגדיר את עצמו כחכם ומרגיש טוב כשמחמיאים לו על חכמתו, הוא יראה בחכמה דבר טוב. לפי אליעד, כל דבר שמעורר באדם תחושה טובה נתפס כ"טוב" וכל דבר שמעורר תחושה רעה נתפס כ"רע".

האם יש טוב ורע אובייקטיבי?

אליעד מסביר שאין באמת טוב ורע אובייקטיביים. הוא נותן דוגמה של אנשים הרואים בבריאות דבר טוב, אך קיימים אנשים שרוצים להיות חולים כדי לקבל תשומת לב ואהבה. הוא מדגיש שהשאלה אם בריאות היא טובה או רעה תלויה אך ורק בפרספקטיבה של האדם.

האם בכל דבר רע יש גם טוב?

אליעד מדגים כיצד בכל רע ניתן למצוא גם טוב: אדם שאיבד את כל רכושו יכול לראות בכך מעשה שלילי, אך ניתן גם לראות זאת כביטוי לאומץ שלקח סיכונים. כך גם אדם שאינו בריא - אולי הוא מסור מאוד לעבודה ולכן לא שומר על בריאותו. אפשר לראות זאת כדבר טוב (מסירות לעבודה) או רע (הזנחת הבריאות).

איך אפשר לדעת מה הטוב והרע ברמה הכללית ביותר?

ברמה הכללית של המציאות, אין טוב ורע מוחלטים אלא רק מציאות שקיימת. כאשר אדם מצליח לצאת מנקודת המבט האישית ולהסתכל על כל המציאות כשלם, הוא מגלה שאין משמעות אובייקטיבית לטוב ולרע. לדוגמה, כאשר מסתכלים על קיומם של בני אדם, קופים, גלקסיות או מפלצות, אין לזה משמעות של טוב או רע - פשוט יש מציאות אינסופית שבה כל האפשרויות קיימות.

מה קורה כשהאדם מבין שהוא חלק מהמציאות?

כשאדם מפסיק לראות את עצמו כנפרד מהמציאות ומבין שהוא חלק בלתי נפרד ממנה, הוא חווה את המציאות בצורה שלמה יותר. לדוגמה, אם אדם נכווה מאש, מנקודת מבטו האישית זה רע, אך מנקודת מבט של המציאות עצמה, זה בדיוק מה שהמציאות רצתה שיקרה, ולכן זה אינו טוב או רע - אלא פשוט מציאות.

איך אפשר להתחבר לתפיסת המציאות השלמה?

אליעד כהן אומר שכדי להתחבר למציאות השלמה, יש לשאול את השאלה "מי אני?" או "מה אני?". כך האדם יכול לראות שהוא לא רק הישות הנפרדת ("מושה"), אלא גם המציאות כולה. כשהוא חווה את הדברים משתי הפרספקטיבות הללו בו זמנית, הוא יכול לחוות גם טוב וגם רע, ובסופו של דבר להפסיק להרגיש טוב או רע לחלוטין.

איך אהבה עצמית קשורה להבנת המציאות?

כאשר האדם מבין שהמציאות אוהבת אותו כפי שהוא, אין לו סיבה לשנוא את עצמו, אפילו לא על טעויות וכישלונות. אם המציאות היא זו שהכתיבה לו את הדברים, הוא צריך לאהוב את עצמו כמו שהמציאות אוהבת אותו. הבנה זו מביאה לאהבה עצמית אמיתית.

האם קיימת בחירה חופשית?

מנקודת המבט האישית, יש תחושה של בחירה חופשית, אך מנקודת מבט של המציאות עצמה, אין בחירה חופשית - הכל מתרחש בדיוק כפי שהוא צריך להתרחש.

מה הדרך ליישם את ההבנות האלה בחיי היומיום?

הדרך שאליעד מציע היא לשאול את השאלה "מי אני?" שוב ושוב. כך האדם יכול לראות את עצמו לא רק כאדם נפרד אלא כחלק מהמציאות כולה. בכך הוא מתרגל לראות דברים גם מהפרספקטיבה האישית שלו וגם מהפרספקטיבה של המציאות עצמה, וחווה שלמות פנימית.

מה קורה כאשר מפסיקים להגדיר את עצמנו לגמרי?

אליעד מסביר שיש מצב עמוק יותר, שבו האדם מפסיק להגדיר את עצמו בכלל, לא כאדם נפרד ולא כמציאות. במצב זה האדם מפסיק לחוות טוב או רע, ומגיע למצב שבו הוא קיים אך אינו חווה את עצמו באופן רגיל. זאת התודעה האחדותית - הוא ישנו, אך לא מוגדר בצורה מסוימת.

מה לעשות עם בעיות של חוסר ריכוז?

אליעד מסביר שחוסר ריכוז אינו באמת חוסר ריכוז, אלא שהאדם פשוט מרוכז בדברים אחרים. אם המחשבה נודדת לדברים אחרים, זה סימן שאלו הדברים שיותר חשובים לאדם באותו רגע. כדי להתמודד עם חוסר ריכוז, יש לברר מהם הרצונות האמיתיים ולנהל סדר עדיפויות ברור: לתת לכל נושא זמן ייעודי, במקום לתת למחשבות להפריע בכל רגע נתון.

מה הפתרון למחשבות אובדניות או לרצון להתאבד?

אליעד מסביר שאדם שרוצה להתאבד בעצם אינו רוצה למות, אלא רוצה להפסיק את הסבל שהוא חווה. אבל התאבדות לא מעלימה את התודעה ולא מבטלת את הסבל, כי הסבל לא נובע מהמציאות עצמה אלא מההתנגדות של האדם למציאות. במקום זאת, הוא ממליץ להבין שהכל תמיד קיים בצורה אחרת, וכל עוד יש התנגדות למציאות, הסבל ימשיך להתקיים גם אם האדם יחליף צורה.

איך להגיע לחוויית האחדות?

כדי להגיע לחוויית האחדות, האדם צריך להפסיק לחוות הפרדה בין טוב לרע, ולהבין שהכל הוא המציאות השלמה. ככל שהאדם מעמיק בהבנת עצמו ובהבנת המציאות, הוא מגיע לתחושה של שלמות פנימית, שבה אין משמעות לטוב או לרע.
מהי הגדרת הטוב והרע?

הטוב והרע אינם מושגים מוחלטים, אלא הם מוגדרים לפי תפיסת האדם והרצונות שלו. אנשים שונים יכולים לראות את אותו המעשה באופן שונה, בהתאם לאמונותיהם, תרבותם והשקפת עולמם. לדוגמה, אדם אחד עשוי להאמין שלהרוג אחרים הוא דבר טוב, ואילו אחר יחשוב שזהו רע מוחלט. ההגדרה של טוב ורע משתנה בהתאם לאדם ולנסיבות.

כיצד ניתן לדעת מה טוב ומה רע?

לפני שאדם שואל את עצמו מה טוב או רע בו, עליו לשאול מהי בכלל ההגדרה של טוב ורע. לדוגמה, אם אדם רואה את עצמו כחזק או חכם, מה גורם לו לחשוב שזה טוב? אם הוא מרגיש טוב כשמישהו מחמיא לו על חכמתו, הוא יסיק שחכמה היא דבר טוב. כלומר, כל דבר שמעורר באדם תחושה חיובית, הוא יגדיר אותו כטוב, וכל דבר שמעורר בו תחושה שלילית, הוא יראה כרע.

האם ההגדרה של טוב ורע היא אובייקטיבית?

הטוב והרע אינם מושגים אובייקטיביים, אלא חברתיים ותלויי הקשר. לדוגמה, להיות בריא נתפס לרוב כדבר טוב, אך יש אנשים שמעדיפים להיות חולים כי זה מספק להם תשומת לב ואהבה. מכאן עולה השאלה: האם בריאות היא בהכרח טובה? התשובה תלויה בפרספקטיבה.

האם כל דבר רע מכיל גם טוב?

לכל דבר שנחשב רע יש גם צדדים חיוביים. לדוגמה, אדם שמאבד את כל רכושו יכול לראות בכך דבר רע, אך אפשר לטעון שזה מראה שהיה אמיץ לקחת סיכונים. אדם שאינו בריא, ייתכן שהוא עובד קשה מאוד ולכן מזניח את בריאותו - דבר שיכול להתפרש הן כדבר חיובי (מחויבות לעבודה) והן כדבר שלילי (הזנחת הבריאות).

כיצד ניתן לדעת מהו הטוב והרע האובייקטיביים?

כאשר מתבוננים על המציאות מנקודת מבט רחבה יותר, השאלה "מה טוב ומה רע?" הופכת לא רלוונטית. מנקודת המבט של היקום, אין טוב ורע מוחלטים, אלא רק מציאות קיימת. למשל, אם מסתכלים על כל המציאות יחד, לא ניתן להגדיר צד אחד כטוב וצד אחר כרע - הכל הוא חלק מהשלם. אם אדם מסוגל להרחיב את תודעתו ולהבין שהוא חלק מהמציאות כולה, הוא יוכל לראות שאין משמעות מוחלטת לטוב ולרע.

מה קורה כאשר האדם מבין שהוא חלק מהמציאות?

כאשר אדם מפסיק להגדיר את עצמו כנפרד מהמציאות, הוא חווה אותה באופן שונה. במקום לחוות אירועים כטובים או רעים, הוא רואה אותם כמציאות פשוטה. לדוגמה, אם אדם נכווה מאש, הוא עשוי לראות זאת כרע. אך מנקודת מבט רחבה יותר, המציאות רצתה שהוא יכווה מאש, ולכן זה מה שקרה. כך הוא יכול לחוות שלמות פנימית.

כיצד ניתן להגיע למצב של חיבור למציאות?

אדם יכול להגיע לתפיסה זו על ידי חקירה עצמית ושאילת השאלה "מי אני?". אם הוא רואה את עצמו כישות נפרדת, הוא חווה נפרדות ולכן חווה טוב ורע. אך אם הוא רואה את עצמו כחלק מכל המציאות, הוא חווה את הדברים ממבט גבוה יותר, שבו אין משמעות לטוב ולרע.

האם ניתן להרגיש גם טוב וגם רע בו זמנית?

כאשר אדם מבין שהוא גם מושה (האדם הנפרד) וגם המציאות כולה, הוא מסוגל לחוות בו זמנית גם טוב וגם רע. מצד אחד, כאדם נפרד, הוא חווה כאב וסבל. אך מצד שני, כחלק מהמציאות כולה, הוא מבין שהכל מתרחש כפי שצריך לקרות, ולכן הוא מקבל זאת בשלמות.

מה קורה כאשר אדם מפסיק להגדיר את עצמו כלל?

כאשר אדם מפסיק להגדיר את עצמו כישות נפרדת ואף לא כהמציאות כולה, הוא מפסיק לחוות טוב ורע לחלוטין. הוא אינו חווה תחושות כלל, משום שאין נפרדות ואין צורך בהגדרות. הוא מגיע למצב שבו הוא קיים אך אינו חווה את קיומו בצורה רגילה.

כיצד אהבה עצמית קשורה להבנת המציאות?

אם אדם מבין שהמציאות היא זו שמכתיבה את מה שקורה לו, אין לו סיבה לשנוא את עצמו על טעויות או כישלונות. המציאות אוהבת אותו כפי שהוא, ולכן עליו לאהוב את עצמו. הבנה זו מובילה לקבלה עצמית ולשלמות פנימית.

האם יש בחירה חופשית?

מנקודת המבט של האדם כישות נפרדת, יש לו תחושה של בחירה חופשית. אך מנקודת המבט של המציאות כולה, אין בחירה חופשית, משום שהכל מתרחש כפי שהוא צריך להתרחש.

כיצד ניתן ליישם את ההבנות הללו בחיים?

אדם יכול לשאול את עצמו כל הזמן "מי אני?", ובכך להרחיב את תודעתו ולראות את עצמו לא רק כאדם נפרד, אלא כחלק מכלל המציאות. כאשר הוא חווה את הדברים גם מהפרספקטיבה הנפרדת וגם מהפרספקטיבה הרחבה, הוא מסוגל להכיל את החוויות שלו בצורה שלמה יותר.
אליעד: מה זה אומר?

שאלה: שאין הגדרה לטוב ולרע.

אליעד: כי טוב ורע זה הכל לפי הרצון של האדם

שאלה: האם אתה יודע מה טוב או רע בך, איך?

אליעד: אתה שואל האם בן אדם יודע מה טוב או רע בו, אז אני אסביר את זה בצורה ממש פשוטה, השאלה שאדם שואל מה טוב או רע בי, זו שאלה מורכבת, יש שאלה יותר פשוטה ממנה, קודם מה זה טוב או רע, ואחר מה זה טוב או רע בי. אם אדם לא יודע מה זה טוב או רע, אז הוא לא יודע מה טוב או רע בו, לדוגמה ניקח בן אדם גרמני במלחמת העולם שהוא חושב שלהרוג יהודים זה טוב, אז בסוף היום הוא אומר לעצמו, היום הצלחתי להרוג אלף יהודים, והוא מתמלא אושר מזה, הוא הצליח להרוג יהודים. בא ניקח בן אדם יהודי, הוא חושב שזה טוב להרוג מישהו שמחלל שבת, צריך לסקול אותו באבנים, או שזה טוב לרגום את עיר הנידחת, או שזה טוב למחוק את זכר עמלק, ואז הוא מצליח להרוג עמלקים, אז הוא אומר איזה טוב לי שאני רוצח, אבל מצד שני, אתה יכול להגיד לרצוח זה לא טוב, אם רצחתי זה לא טוב. לכן צריך קודם כל להגדיר מה זה טוב או רע, ואחר כך לראות מה רע בך.

עכשיו אני יכול להגיד לך בפשיטות שכול דבר שאתה אוהב אותו בעצמך, אם תיקח עכשיו דף, ואני אבקש ממך לכתוב מי זה מושה, ותכתוב מושה הוא כזה וכזה וכזה, אז אשאל אותך כשאתה קורא את זה, מה גורם לך להרגיש טוב ומה גורם לך להרגיש רע? אז מה שגורם לך להרגיש טוב אתה חושב שזה טוב ומה שגורם לך להרגיש רע אתה חושב שזה רע.

שאלה: אבל זה לא אובייקטיבי.

אליעד: עכשיו מה זה בכלל טוב ומה זה רע, ואז תבדוק האם זה טוב או רע. בא ניקח דוגמה, למשל אתה אדם בריא, תשאל האם זה טוב או רע? למשל אם היית חולה, אנשים חולים לא אוהבים את עצמם, כל הזמן מתלוננים. עכשיו נשאל להיות בריא זה טוב או רע?

שאלה: זה טוב.

אליעד: איך אתה יודע? אתה כל כך בטוח?

שאלה: כן להיות בריא זה טוב

אליעד: כי אתה רוצה את זה, אתה מרגיש טוב כי אתה בריא, אבל מי אמר שזה טוב? אתה יודע שיש מלא אנשים שרוצים להיות חולים, כי כשהם חולים אוהבים אותם ונותנים להם תשומת לב. השאלה היא מה היא האמת? האם זה טוב או רע? אגיד לך איך מגלים אם זה טוב או רע.

שים לב לתהליך, התחלנו עם הסיפור של החברים, אמרנו שזה בכלל אהבה עצמית, אחר ראינו שאהבה עצמית תלויה בטוב וברע שאתה מרגיש, אחר כך הבנו שכדי להבין מה טוב או רע בך זה בעצם נגזרת של מה זה טוב ומה זה רע, אם נגיד להציל חולים זה טוב, אז אם אציל חולים ארגיש טוב, אם להיכשל בבחינה פיננסית זה רע, אז אם אכשל ארגיש רע

שאלה: יש למעשה הגדרות חברתיות

אליעד: אז השאלה היא איך נדע מהו טוב או מהו רע, למשל אדם שאיבד את כל רכושו זה טוב או רע?

שאלה: רע

אליעד: אני אגיד לך למה זה טוב לדוגמה, כי אם הוא אבד את כל רכושו, זה סימן שהוא היה מספיק אמיץ כדי לעשות דברים מסוכנים. מתי האדם מאבד את הכסף, כאשר הוא עושה טעויות, למה הוא עושה טעויות? כי הוא עושה הרבה דברים, למשל אדם שלא מאבד את הכסף, הוא לא מספיק אמיץ, אבל ההוא היה כל כך אמיץ ולכן נכשל, הוא לא היה פחדן.

שאלה: אז אתה אומר שבעצם בכל דבר רע יש טוב ובכל רע יש טוב.

אליעד: נכון למשל בן אדם שהוא לא בריא, למה הוא לא בריא? כי הוא לא שומר על הבריאות שלו, למה הוא לא שומר על הבריאות שלו? כי הוא מסור לעבודה, אז זה טוב או רע? אז אפשר להגיד שזה טוב כי הוא מסור לעבודה, אבל אפשר להגיד שזה גם רע כי הוא צריך להקדיש זמן לבריאות. ומה האמת, איך נדע אם זה טוב או רע מבחינה אובייקטיבית? האם זה באמת טוב או באמת רע? אם הייתי שואל את אלוהים מה הוא היה אומר, מה אלוהים חושב? אז בשביל זה צריך לנסות להבין ולהסתכל בפרספקטיבה רחבה יותר. זה מתחיל להיות גדול יותר. אתה חושב האם זה טוב לי או רע לי? אבל אתה צריך לצאת מעצמך, תחשוב שאתה מסתכל על המציאות מבחוץ, עכשיו אתה יוצא מהגוף, יוצא מכל העולם, אתה בקצה האחרון ומסתכל, ועכשיו אתה צריך משם להחליט אם זה טוב או רע, לפי מה אתה מחליט? למשל אתה נמצא עכשיו בקצה של העולם, ואתה רואה את כל העולם כמו סרט, כל מה שקורה אתה רואה, עכשיו אתה רואה קוף, האם זה טוב או רע להיות קוף? אין בזה טוב או רע, יש קוף, יש בן אדם, יש כזה ויש כזה, יש את הכל.

תחשוב, כאשר אתה אומר אני, אתה מתכוון לגוף, נכון? עכשיו כאשר אתה מתפתח מבחינה רוחנית, כאשר אתה אומר אני אתה מתכוון לתודעה, עכשיו תחשוב שכאשר אתה אומר אני אתה מתכוון למציאות, תגיד אני, ותחשוב שאתה זה המציאות כולה, תחשוב שזה הגוף שלך

שאלה: אם הייתי המציאות כולה לא היה טוב ורע?

אליעד: כי יש הכל, בא אחדד לך. בקשר לגוף אתה יכול להגיד שצד שמאל פחות טוב מצד ימין, אבל בקשר למציאות האין סופית זה הכל.

שאלה: זה צד ימין וזה צד שמאל.

אליעד: אבל אני אומר לך יותר מזה, בגוף שלך אתה מוגבל כי יש לך דברים חזקים ודברים חלשים, אבל אם אתה אומר את המילה אני ואתה מתכוון לכל המציאות, יש לך את הכל, הכל, יש לך גם את הכי טוב וגם את הכי רע, את כל הסקלה, יש לך גלקסיות מכאן ועד האין סוף, יש לך הכל, כל מה שאתה רוצה. אתה המפלצות ואתה כל בני האדם, אתה הכל הכל. עכשיו אתה מסתכל על זה ושואל זה טוב או רע? למי זה טוב או רע? מה שייך כאן טוב או רע, יש את זה, ויש את זה, יש את הכל. זאת אומרת שמבחינה אובייקטיבית, מהבחינה הכללית האם זה טוב או רע? אין הגדרה של טוב או רע, אז אם מצד המציאות אין טוב או רע אז איך מצידך יהיה טוב או רע? המציאות הזאת עושה שאתה תגיד שזה טוב, ושאתה תגיד שזה רע, למה אנשים חושבים שזה טוב להיות בריא? כי המציאות רוצה שהם יחשבו שזה טוב להיות בריא, אבל באותה מידה בגלקסיה השלישית שמאלה, המציאות רוצה שאנשים יחשבו שזה טוב להיות חולה. אנשים פה בחיים שלנו קמים בבוקר ומנסים לשרוד, נכון? מנסים לא למות, אבל לא מצליחים בסוף מתים, אני מגלה לך שיש עולם אחר קצת שמאלה בגלקסיה יש שם כדור אחר ששם האנשים מנסים למות, לא מצליחים למות, איך שהם קמים בבוקר הם מנסים למות, ולא מצליחים, מי שמצליח למות שם, כולם חוגגים את זה, זה הפוך בכלל, למה? כי פה יש מציאות כזאת ושם יש מציאות אחרת, יש אין סוף אפשרויות. המציאות היא אין סופית, וצורת החשיבה שלנו היא רק אפשרות, ההגדרה של הטוב והרע שלנו היא רק אפשרות, זה לא באמת טוב ורע, יש אנשים שחושבים שזה טוב או רע, ויש אנשים בגלקסיה אחרת שחושבים על משהו אחר כטוב או רע. אפילו תיקח בעולם הזה, למשל אדם מחלל שבת, ובאים היהודים ורוגמים אותו באבנים, היהודים חושבים שזה טוב שהרגו אותו, הוא חושב שזה רע שהרגו אותו, זאת אומרת שבאותו הדבר, אחד חושב שזה טוב והשני חושב שזה רע. למשל הרגו את הבן אדם הזה, האם זה טוב או רע? תלוי יש אחד שחשב שזה טוב ויש אחד שחשב שזה רע. גם כשהרגו את היהודים, אחד חשב שזה טוב להרוג אותם ואחד חשב שזה רע להרוג אותם. עכשיו הטוב והרע שלו הוא רק אפשרות, הוא לא מחויב, זה נקרא מחויב המציאות ואפשרי המציאות, מה מחויב? שום דבר, האם יש תפיסת חיים אחת שהיא נכונה?

שאלה: לא

אליעד: לא, יש לך את כל האפשרויות, אז מה מחויב? שום דבר. אתה יודע מה מחויב? השום דבר הוא מחויב, הכלום הוא המחויב, וכל ההגדות שלנו הם רק אפשרות.

עכשיו אם אתה מבין את זה? אתה ממשיך לחיות בעולם רגיל, אבל כאשר אתה כועס על משהו, אתה מבין שזה לא באמת רע, אתה כרגע חווה שזה רע, זה לא באמת רע, כי אולי זה טוב, כך שיש לנו שתי פרספקטיבות, מצד אחד זה הכל אחד וזה לא משנה. דוגמה אם עכשיו אש שורפת אותך, זה רע, נכון? אבל אם כאשר אתה אומר אני, אתה מתכוון לכל המציאות, ואש שורפת את מושה, האם זה טוב או רע? זה לא טוב או רע, זה אפילו טוב, אתה יודע למה זה טוב? כי המציאות רוצה שהאש תשרוף את מושה. שים לב מהצד שלך לשרוף את מושה זה רע, אך מהצד של המציאות זה טוב.

שאלה: זאת אומרת שכדי להרגיש טוב צריך כל הזמן לחוות את המציאות?

אליעד: עכשיו רגע, מי אתה באמת, מושה או המציאות?

שאלה: באמת אני מושה.

אליעד: אתה גם וגם, היד הזאת היא גם יד, וגם אליעד בו זמנית, אתה צריך לחוות את האמת, אמרתי לך בהתחלה שאתה גם ישנו וגם איננו, מה הכוונה? אתה המציאות, אתה הכל ללא הגדרה.

שאלה: ברגע שאתה מגדיר את עצמך כמושה, אתה חווה את הנפרדות, אבל אם אתה מגדיר עצמך גם כמושה וגם מציאות...

אליעד: אתה לא מגדיר אתה צריך להיצמד לאמת, אתה מבין. עכשיו למשל אתה הולך ברחוב, אתה צריך להבין שאתה גם הולך ברחוב וגם המציאות זזה, זה לא אני הולך ברחוב, יש מציאות שמזיזה אותי.

זה לא אני, זאת המציאות שמשתנה כל הזמן.

שאלה: מצד מושה שנשרפת לו היד זה רע, כי כואב לו.

אליעד: כי המציאות רוצה שהוא יחשוב שזה רע, אך מצד המציאות זה טוב. ואז יש לך שלמות.

שאלה: אז איך אתה מתחבר למציאות? איך אתה אומר לעצמך שאתה המציאות?

אליעד: זהו, שאתה לא אומר לעצמך, זה לא אמונה, זוהי הבנה, תשאל את עצמך מי אני, מי אני? אני מושה, אבל מי אני? מי התודעה שלי? היד הזאת האם היא אליעד או יד? זה גם וגם, היד היא גם אני, המציאות שמסתכלת עליך, אומרת מי הוא בכלל? מה הוא מבלבל את המוח שהוא מושה, הוא אני. עכשיו כאשר אתה מבין את זה אתה חווה את זה

שאלה: נגיד שקורה משהו רע למושה, ואז אני מסתכל בו זמנית בשתי הפרספקטיבות, ואז לא יכול להיות לי רע

אליעד: יכול להיות לך גם טוב וגם רע בו זמנית, כי מצד אחד אתה לא רוצה את זה ומצד שני אתה רוצה את זה. מה הבנת?

שאלה: מתי שקורה לי משהו רע, ואני מחובר לשתי הפרספקטיבות, הפרספקטיבה של כל המציאות והפרספקטיבה של מושה, אז בעצם אני חווה בו זמנית גם טוב וגם רע, כי אני בעצם מצד אחד רוצה את זה ומצד שני לא רוצה את זה. מצד מושה אני לא רוצה את זה, ומצד כל המציאות, כשאני חווה את כל המציאות, אני רוצה את זה, כי אני המציאות.

אליעד: כי אתה רוצה את זה, אתה רוצה שמושה יישרף. אתה רוצה שמושה יישרף ואתה רוצה שמושה לא ירצה להישרף, אתה רוצה שמושה יישרף, ואתה רוצה שיהיה למושה רע, כשאתה חווה את זה אין לך בעיה של אהבה עצמית. בא נחזור לאהבה עצמית, אם אתה מבין ויש לך שכל בקודקוד, אתה מבין שהמציאות אוהבת אותך, אז למה שאתה לא תאהב את עצמך? אלוהים אוהב אותך, למה שלא תאהב את עצמך, מה עשית? מה רע לך כל כך? אתה יכול להגיד שאתה לא אוהב את עצמך כי עשית טעות, אבל המציאות רצתה שתעשה טעות, מה הבעיה?

שאלה: בעצם כל בני האדם צריכים לאהוב את עצמם מבחינת האמת. כי המציאות אוהבת את כל בני האדם?

אליעד: המציאות רוצה שבני האדם לא יאהבו את עצמם, למה? כי ככה היא רוצה, היא רוצה שהפרות יאהבו את עצמם ושבני האדם לא יאהבו את עצמם, ולפעמים היא רוצה שיהיו בני אדם שיאהבו את עצמם, לדוגמה כמוני, או כמוך אם תבין את זה. אנחנו פה מנהלים אינטרקציה, אך מצד האמת, המציאות עושה את זה, אנחנו כאילו עושים, אבל זה לא אנחנו עושים, המציאות גורמת לי לדבר והמציאות גורמת לך להבין.

שאלה: אין לנו זכות בחירה בכל מקרה?

אליעד: לך כמושה אין זכות בחירה, אבל יש לך זכות בחירה, למה? כי אתה באמת מחליט מה אתה, כי מי שאנחנו באמת הוא זה שמחליט עבורנו. ככה זה באמת. אתה צריך מהצד שלך להיצמד לאמת

שאלה: הדרך היחידה להיצמד לאמת זה לשאול כל הזמן מי אני?

אליעד: כן, איך הגענו לזה, קודם תשאל מה אני

שאלה: וברגע שאתה חווה את האני שהוא כל המציאות, וגם מושה אז אתה חווה גם טוב וגם רע באותו זמן.

אליעד: אם אתה מתאמן בזה עוד יותר, אתה בסוף לא חווה שום דבר. בסוף יש משהו יותר גדול מזה. שאתה מבין שאתה גם לא מושה וגם לא המציאות, אתה מבין שאתה ישות אחת שיש בה שני דברים הפוכים, אתה לא חווה את עצמך, אתה לא חווה כלום. אתה קיים אבל אתה לא יודע שאתה קיים.

שאלה: ואז הצלחת להתאבד

אליעד: למעשה אתה מאבד את הצורה הנפרדת שלך, ומה שקורה אחר כך אתה חוזר לעצמך מעצמו. כי זה גם וגם, יש פה כמה תהליכים. אתה מתוך כלום, נוצר שוב פעם.
לאהוב את עצמך בלי תנאים, לראות רק את הטוב, לראות תמיד את הטוב, להעריך את עצמך בלי תנאים, אהבה עצמית בלי תנאים, אהבה ללא תנאים, לאהוב את עצמי בלי תנאים, לשמוח בלי תנאים
לאהוב את עצמך בלי תנאים, לראות רק את הטוב, לראות תמיד את הטוב, להעריך את עצמך בלי תנאים, אהבה עצמית בלי תנאים, אהבה ללא תנאים, לאהוב את עצמי בלי תנאים, לשמוח בלי תנאים
...שאנשים מחפשים כל הזמן. אליעד כהן מתחיל בהסבר ברמה עמוקה מאוד של העניין, ואומר שבעומק הפנימי ביותר, במקום שבו האדם רואה מעבר למושגים של טוב או רע, אין בכלל משמעות למושגים אלו. הוא מדגיש שאם אדם היה מצליח לחיות במצב מוחלט של שלמות פנימית, הוא לא היה זקוק כלל לתחושת הטוב או לאהבה עצמית, משום שבמצב הזה אין כלל הבדל בין טוב לרע. אך מכיוון שהאדם חי בעולם היחסי, במציאות שבה הוא רוצה להרגיש טוב ולהימנע מרע, עליו למצוא דרך להרגיש טוב פנימי שאינו תלוי במציאות...
איך לא לפחד ממה שיחשבו עליך? חרדת ביצוע, חרדת קהל, חרדה חברתית, איך לא לפחד ממה שחושבים עליך? למה אני מפחד ממה שיחשבו עלי? למה אכפת לי ממה שחושבים עלי? למה חשוב לי הדימוי העצמי? חוסר ביטחון עצמי, מה אני חושב על עצמי? השתקפות עצמית
איך לא לפחד ממה שיחשבו עליך? חרדת ביצוע, חרדת קהל, חרדה חברתית, איך לא לפחד ממה שחושבים עליך? למה אני מפחד ממה שיחשבו עלי? למה אכפת לי ממה שחושבים עלי? למה חשוב לי הדימוי העצמי? חוסר ביטחון עצמי, מה אני חושב על עצמי? השתקפות עצמית
...חרדה חברתית. אליעד כהן מסביר שפחד כזה נובע כמעט תמיד ממה שאנחנו חושבים על עצמנו. זאת אומרת, אם אתה מפחד שיחשבו עליך משהו מסוים, כנראה אתה בעצמך כבר חושב אותו הדבר על עצמך. זה לא תמיד נכון, אבל ב - 99% מהמקרים זה אכן כך. החשש שאחרים יחשבו עלינו משהו מסוים משקף את מה שאנחנו חושבים או חוששים לחשוב על עצמנו. האם הפחד משקף את מה שאני חושב על עצמי? אליעד מסביר שהפחד שיחשבו עליך משהו הוא בעצם השתקפות ישירה של המחשבות שלך על עצמך. אם, לדוגמה, אתה מפחד שיחשבו...
שנאה עצמית, שנאה לאחרים, אהבה עצמית, אהבה לאחרים, לראות את הטוב בעצמך, לראות את הטוב באחרים, לשנוא את עצמך, להיפגע מאחרים, מה חושבים עליך? רגישות יתר, הערכה עצמית, חשיבה חיובית
שנאה עצמית, שנאה לאחרים, אהבה עצמית, אהבה לאחרים, לראות את הטוב בעצמך, לראות את הטוב באחרים, לשנוא את עצמך, להיפגע מאחרים, מה חושבים עליך? רגישות יתר, הערכה עצמית, חשיבה חיובית
...מערער את ההערכה שלו לעצמו. לעומת זאת, אם אדם אוהב או שונא את עצמו מסיבות תלויות תנאים, למשל אוהב את עצמו כי הוא מצליח או שונא את עצמו כי הוא לא מצליח, אזי היחס שלו לאחרים יהיה תלוי באותם תנאים. אם הוא אוהב את עצמו כי הוא מצליח, הוא עלול לזלזל באלו שאינם מצליחים. ואם הוא שונא את עצמו בגלל חוסר הצלחה, הוא עשוי להעריץ או לקנא באלו שכן מצליחים. למה אנשים ששונאים את עצמם פגיעים יותר להיפגע מאחרים? אליעד מתאר שאנשים ששונאים את עצמם הם בדרך כלל מאוד פגיעים...
טוב ורע, למה יותר קשה להרגיש טוב מאשר לא להרגיש רע? האם להרגיש טוב או לא להרגיש רע? 2 שיטות איך לא להרגיש רע, 2 דרכים איך לא להרגיש רע, נטל ההוכחה, לאהוב את עצמי או לא לשנוא את עצמי, לאהוב או לא לשנוא, להיות מאושר או לא לסבול
טוב ורע, למה יותר קשה להרגיש טוב מאשר לא להרגיש רע? האם להרגיש טוב או לא להרגיש רע? 2 שיטות איך לא להרגיש רע, 2 דרכים איך לא להרגיש רע, נטל ההוכחה, לאהוב את עצמי או לא לשנוא את עצמי, לאהוב או לא לשנוא, להיות מאושר או לא לסבול
...אנו למעשה מבססים זאת על אמונה או הנחה מסוימת, וכך גם כאשר אנו אומרים שמשהו טוב. כלומר, גם ראיית הדבר כרע וגם ראייתו כטוב מבוססות על מערכת אמונות ולא על עובדות מוחלטות. למה יותר קל לשאול האם זה רע מאשר למצוא מה טוב? נניח שמישהו עבר תאונת דרכים. אם הוא ישאל האם זה באמת רע?, הוא עשוי לגלות שההגדרה שלו לרע אינה מבוססת על אמת מוחלטת אלא על אמונה או על נורמות חברתיות. לעומת זאת, אם הוא ינסה למצוא בכוח מה טוב בכך, הוא עשוי להיתקל בקושי, כי המוח שלו אינו...
פחד מהופעות בבית משפט, פחד להופיע בפני שופט, פחד להופיע בבית משפט, חרדת קהל, פחד קהל, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, התמודדות עם פחדים, התמודדות עם חרדות, לחץ בבית משפט, עורכי דין, חלק 3
פחד מהופעות בבית משפט, פחד להופיע בפני שופט, פחד להופיע בבית משפט, חרדת קהל, פחד קהל, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, התמודדות עם פחדים, התמודדות עם חרדות, לחץ בבית משפט, עורכי דין, חלק 3
...הפחד, אלא גם התמודדות עם תחושת חוסר האונים שנובעת ממנו. מהם הדרכים להתמודד עם חרדה והאם יש תועלת בשיתוף פחדים? המרצה מציין כי כאשר אדם משתף את פחדיו, הוא בדרך כלל מצליח להפחית את עוצמתם. אם נחשפים לפחדים ולתחושות החרדה בצורה פתוחה, קל יותר להתמודד עימם. אליעד מציין את הדוגמה של עורך דין שנפגש עם פחד להיכנס לבית משפט - הוא מציע לדבר על הפחדים לפני ההתמודדות ולהתכונן אליהם נפשית. מהן דרכי ההתמודדות עם פחדי בית המשפט? אחת מהדרכים שעוזרות להתגבר על פחד...
למה להצליח בגדול יכול לגרום לך להיכשל בגדול? איך הצלחה יכולה לגרום לכישלון? עודף ביטחון עצמי, ביטחון עצמי שקרי, לקחת סיכונים מיותרים, גאווה, יהירות, איך לא להיכשל? לפני שבר גאון, מאניה דיפרסיה, האם כדאי להצליח בגדול?
למה להצליח בגדול יכול לגרום לך להיכשל בגדול? איך הצלחה יכולה לגרום לכישלון? עודף ביטחון עצמי, ביטחון עצמי שקרי, לקחת סיכונים מיותרים, גאווה, יהירות, איך לא להיכשל? לפני שבר גאון, מאניה דיפרסיה, האם כדאי להצליח בגדול?
...את ההצלחה כדי לשכנע את עצמו שהוא מצליח בעוד תחומים רבים אחרים. זה בדיוק מה שיכול להוביל אותו לתפיסה מוטעית של המציאות, ובסופו של דבר, לכישלון גדול. מה המסר החשוב ביותר של אליעד כהן בנושא ההצלחה? המסר של אליעד כהן הוא חד וברור: הצלחה גדולה מחייבת אחריות גדולה. עליך תמיד לזכור את האמת ולהיות ער לכך שההצלחה שלך בתחום ספציפי אינה מעידה שאתה בהכרח טוב יותר בתחומים אחרים. אל תנצל את ההצלחה שלך כדי לפתח אגו מנופח, גאווה מוגזמת או ביטחון עצמי מופרז, כי אז...
איך לאהוב בלי תנאים? 2 סוגים של אהבה בלי תנאים, מה זה לאהוב בלי תנאים? איך להעניק אהבה בלי תנאים? איך לבטא אהבה בלי תנאים? איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו בלי תנאים? האם אני אוהב בלי תנאים? לרצות אותך
איך לאהוב בלי תנאים? 2 סוגים של אהבה בלי תנאים, מה זה לאהוב בלי תנאים? איך להעניק אהבה בלי תנאים? איך לבטא אהבה בלי תנאים? איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו בלי תנאים? האם אני אוהב בלי תנאים? לרצות אותך
...יתחברו אליך ויחוו את אותה אהבה עצמית, מה שיגרום להם להימשך אליך בצורה עמוקה. מה זה אהבה ללא תנאים? איך לגרום למישהו להתאהב בך? אהבה עצמית וכיצד לפתח אותה? מה זה אומר לאהוב את עצמך בלי תנאים? איך לשדר אהבה ללא תנאים? אהבה ללא תנאים עם תנאים? איך לאהוב מישהו בלי תנאים? אהבה ללא תנאים היא אחת המיומנויות המורכבות ביותר ביחסים בין אישיים. הרעיון המרכזי הוא שאם רוצים לגרום למישהו אחר לאהוב אותנו באמת, הדרך היעילה ביותר היא לאהוב אותו בלי תנאים. אנשים שואפים...
לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, שנאה עצמית, אהבה ללא תנאים, לאהוב ללא תנאי, יופי, בחירה חופשית אמיתית, לאהוב את הרע
לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, שנאה עצמית, אהבה ללא תנאים, לאהוב ללא תנאי, יופי, בחירה חופשית אמיתית, לאהוב את הרע
...לו אפשרות לבחור אחרת, הוא באמת חווה שהוא בוחר. אם יש לאדם רק אפשרות אחת, הוא לא באמת בוחר. בחיים, ככל שאתה יותר מחויב למחשבות מסוימות, לתפיסות מסוימות, כמו אני חייב להיות יפה כדי לאהוב את עצמי, כך אתה פחות חווה שיש לך בחירה. רק כאשר אתה משתחרר מכל המחויבויות והופך כל מחשבה ממחויבת לאפשרית - אתה מגיע לבחירה חופשית אמיתית. אז אתה יכול לבחור האם לאהוב את עצמך או לשנוא את עצמך, האם לראות משהו כטוב או רע, וזאת מתוך חופש מוחלט. איך אפשר לאהוב את הרע בעצמך...
ביקורת עצמית / העברת ביקורת / פחד מביקורת - מי לא מפחד לקבל ביקורת?
...משום שהוא בכל מקרה מקבל את עצמו איך שהוא, ללא שום תנאי, וללא שום תלות בשום דבר ועניין. ולא משנה מה שיהיה, ולא משנה אם הביקורת נכונה או לא, הוא בכל מקרה מקבל את עצמו, וממילא לא מפריע לו בשום צורה לקבל את הביקורת. אז למה בכל זאת הוא מקבל ביקורת? זא מה המשמעות של הביקורת עבורו? תשובה: כאשר האדם יודע את הטוב שיש בכל דבר, במקרה כזה, הביקורת שהוא מקבל, היא מבחינתו סוג של המלצה לשיפור כדי לעשות את המצב טוב יותר. מצד אחד האדם מבין שהכל טוב באותה המידה ממש...
חוסר ערך עצמי, להרגיש שאתה כלום, אגו, ענווה אמיתית, גאווה אמיתית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לוותר על האגו, כלום בצורת משהו, ליקוטי מוהרן ח"א ו, ליקוטי מוהרן ח"ב פב, ליקוטי מוהרן ח"ב עב
חוסר ערך עצמי, להרגיש שאתה כלום, אגו, ענווה אמיתית, גאווה אמיתית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לוותר על האגו, כלום בצורת משהו, ליקוטי מוהרן ח"א ו, ליקוטי מוהרן ח"ב פב, ליקוטי מוהרן ח"ב עב
...למעט בכבוד עצמו ולרבות בכבוד המקום, ומסביר את משמעותו המעשית של הרעיון. הרעיון הוא שככל שאתה פחות מתעסק בכבוד העצמי שלך ובצורך שיעריכו אותך, כך אתה קרוב יותר לתחושת אושר אמיתית. ענווה אמיתית היא לא מצב שבו האדם מרגיש מושפל, נחות או עצלן, אלא מצב של הבנה עמוקה שכל המהות העצמית שהוא מזהה בתוכו היא בעצם כלום בצורת משהו. לפי אליעד, הענווה האמיתית אינה ביטול עצמי מזויף אלא ידיעה מוחלטת של אני באמת כלום. למה בעצם האדם רוצה שיעריכו אותו? אליעד מדגים זאת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
ביטחון עצמי ושקט נפשי אמיתי - הספר על: להעריך את עצמך, לאהוב את עצמך, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, הערכה עצמית, אהבה עצמית, להיות בטוח בעצמך, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

אהבה הצלחה וחיים טובים בלי פחד - הספר על: דימוי עצמי, איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אהבה עצמית, בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Self-Confidence.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא דימוי עצמי, אהבה עצמית, ביטחון עצמי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Self-Confidence.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 19_08_2025 השעה 23:41:15 - wesi11