... היא סיפור בלבד. אם ניקח אדם ונגדל אותו בסביבה שונה לחלוטין, עם שם אחר וזהות אחרת, הוא יזדהה עם זהות חדשה ושונה לגמרי. לדוגמה, אליעד משתמש
בדימוי מתוך הסרט עליסה בארץ הפלאות, שבו עליסה אוכלת או שותה ומשנה את גודל הגוף ... לו להרגיש חזק. במילים אחרות, הוא לא באמת נמשך לאישה, אלא לתחושה שהוא מקבל ביחס לעצמו דרכה. האדם למעשה מחפש תחושה מסוימת של שלמות פנימית או
ערך עצמי, ולא באמת את האדם השני. למה אנחנו נאחזים
בדימוי עצמי מסוים? אליעד מדגיש שכל הדמויות שאנחנו מנסים להיות, כמו חכם, יפה, מוצלח, נועדו למטרה אחת: לגרום לנו לאהוב את עצמנו. אנחנו מאמינים שאם נהיה בדמות מסוימת, נרגיש בעלי ערך וראויים לאהבה. לכן האדם נאחז
בדימוי העצמי שלו כל כך חזק, כי הוא חושב שזו הדרך היחידה להרגיש טוב עם ... השפעה חיצונית. אם היית גדל עם שמות אחרים, עם חוויות אחרות, היית מזדהה עם דמות אחרת לגמרי. זה מדגיש שהאני שלך הוא בעצם סיפור בלבד. מהי משמעות
הדימוי של עליסה בארץ הפלאות? אליעד מביא את הדוגמה של הסרט עליסה בארץ הפלאות, שבו ... מזוהה עם שום דבר? אליעד מציג את הרעיון שהמטרה היא לאו דווקא לבטל כל רצון, אלא להבין שניתן גם וגם - גם להזדהות וגם להשתחרר מהזדהות. הוא מציע
דימוי: כאילו יש בך חלק שלא מזדהה עם שום דבר, שלא אכפת לו מכלום - והחלק הזה יכול ... אתה יכול להתחיל להיות מי שאתה באמת, או להפסיק לרצות להיות מישהו בכלל. איך להשתחרר מהזדהות עם הדמות? מהו חופש פנימי אמיתי? למה אנחנו נאחזים
בדימוי עצמי? איך לשחרר תלות רגשית באחרים? האם אפשר לאהוב את עצמי בלי תנאים? ... את השאלות החשובות, כמו מי אני?, מה אני רוצה?, ולנסות להבין את התודעה מעבר לאחזויות שאנחנו יוצרים סביב עצמנו. כחלק מההסברים, אליעד עושה שימוש
בדימויים מעולם התודעה: הוא מציין כי אם אדם מזהה את עצמו כבן אדם מסוים, הוא למעשה נמצא בתוך סיפור. למשל, הוא מספר על
דימוי שבו אדם יכול לחשוב שהוא מישהו מסויים, אך אם הוא יצא מתוך ההגדרה הזו, הוא ...